9 Eylül 2013 Pazartesi

KİTAP AYRACI

Metrobüste yanımda oturan bayan kitap okuyordu. İnmeye yakın elindeki kitap ayracıyla son okuduğu yeri işaretledi.  ‘Ne kadar güzel bir kitap ayracı’ dedim, çok şık;  mıknatıslısını daha önce hiç görmemişim. 
Bayan ‘beğendiğinize çok sevindim, buyurun sizin olsun, ben de aynısından bir kaç tane daha var’ dedi. Çok teşekkür ederek sevgiyle kabul ettim bu güzel hediyeyi.
Metrobüsten hızlıca inip ilerlerdi. Arkasından koştum ve istediğiniz zaman size seans hediye etmek isterim diyerek kartımı verdim. Bir hafta sonra çekingen bir ses tonuyla seans için aradı. Ciddi anlamda psikolojisinin bozuk olduğundan bahsetti. Aynı hafta içinde 2 seans yaptık. Seanstan yaklaşık iki buçuk ay sonra bana gönderdiği e-maili kendinin de izniyle sizinle paylaşıyorum. Umarım sizlerin de hayatında büyük mucizeler yaratan küçük hediyeler olur.   Selda Soyturk Akyılmaz
Sevgili Selda, insanın karşısına mucizenin ne zamana çıkacağı belli olmazmış. Yüzlerce yıl düşünsem bir kitap ayracının hayatımı değiştireceğine ihtimal vermezdim. Sizinle tanışma şeklim ve akabinde aldığım 2 seans benim yeni bir ben olmama muhteşem bir vesileydi. Eşimi çok genç yaşta kaybetmiştim ve ciddi maddi ve manevi imkânsızlıklarla yetiştirdiğim kızımın da ani vefatı beni hayattan soğutmuştu. Her gün şanssızlığıma isyan ederek uyanıyor, mutlu insanları gördükçe öfkeleniyordum.  İlk seans sonrası belki de on yılların en sakin gecesini yaşadım, başımı yastığa koyar koymaz uyudum.  Sonraki iki gün balkonda oturup hiçbir şey yapmadan durdum. Öylesine ilginç bir süreçti ki kızımı bile düşünemiyordum. Tarif edilemez bir boşluk… İkinci seanstan sonra sanki taşlar yerine oturmaya başladı. Onca sene içimde taşıdığım acılar, kinler, intikamlar, isyanlar ve beni mutsuz eden birçok şey; hepsi ardı ardına gelip gidiyordu… İki hafta boyunca sadece sakinliğimin keyfini sürdüm. Bu zaman sürecinde hayatımda o kadar çok şey değişmeye başladı ki artık her gün acaba bugün beni hangi sürpriz bekliyor diyerek yataktan kalkar oldum.  Yıllardır bana baba malından vermek istemeyen abimin arayıp sana bir ev alıyoruz demesi bile sanırım dünyada olabilecek son şeydi. Özlediğim huzura, hayata sevgiyle bakmaya, gülümsemenin büyüsüne kapıldım yeniden. Her şeyin bir KİTAP AYRACIYLA başlaması komik di mi? Hayatıma dokunduğunuz için size çok teşekkür ediyorum. Bir de o kitap ayracını imal eden firmaya:). Sevgiyle ve saygıyla… Mukaddes R.

Selda Soytürk Akyılmaz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder